Komisař Maigret - Rowen Atkinson

Na toto zpracování jsem s napjetím čekala. Vidět Rowana Atkinsona ve vážné roli a dokonce hned v roli legendy krimi příběhů jistě byla pro filmaře i herce výzva. Rowan Atkinson se jí zhostil opravdu na výbornou. Atkinson je spíše vážnější, vzdělaný a velmi inteligentní muž, se zájmem o farmaření. A právě to mu dává předpoklady vymanit se z područí Mr.Beana. Ano, pro nás vždy bude panem „Fazolkou“ , ale nebraňme se novým věcem, protože bychom se ochudili o opravdu skvěle natočený film s komisařem Maigretem.

Komisař Maigret, občanským jménem Jules Maigret, je literární postava Belgického spisovatele George Simenona. Jde o jeho nejproslulejší postavu. Vyskytuje se celkem v jeho 85 literárních dílech. Jde o geniálního detektiva, který je obdařen velkou intuicí, předvídavostí, logickým uvažováním, znalostí psychologie a to nejen pachatelů ale i obětí. Jeho lidský rozměr doplňuje schopnost naslouchat i jistá nedokonalost projevující se – i když řídce - chybami a omyly. Sídlí na Pařížském Nábřeží Zlatníků v budově Pařížské policejní prefektury. Nejezdí autem , protože nemá řidičský průkaz, nosí typický dlouhý kabát, klobouk a hlavně si ho nikdo z podřízených neumí představit bez dýmky.

Hlavní filmové představitelé:

Rupert Davies, Richard Jean, Jean Gabin, Bruno Cramer....

.a za takové velikány se se ctí zařadil i Rowan Atkinson. V televizi vytvořil nezapomenutelné postavy, které si získaly miliony fanoušků po celém světě. Ovšem nabídku na roli francouzského detektiva Maigreta pokuřujícího dýmku a psychologicky i lidsky rozebírajícího případy i podezřelé Rowan Atkinson nejprve odmítl. Jak řekl v rozhovoru pro britský list The Guardian, hrát „obyčejného muže“ mu připadalo jako příliš velká výzva. Přesto na tuto roli nakonec kývl . A to byla pro nás diváky výhra.

Toto zpracování zachovává tvář Paříže padesátých let. Počínaje úzkými uličkami, dopravními prostředky, oblečením. Neudělali z komisaře Maigreta moderního střílejícího borce, nezasadili ho do současnosti. A to je víc než milé. Rowan Atkinson se své role ujal zodpovědně a profesionálně. I když je to nezvyk a role pana Fazolky musí tohoto talentovaného herce jistě pronásledovat jako stín při každé další roli, jeho projev je opravdový a důstojný své předloze. Role mu sedí, a prospěl i „čas“. Myslím tím zralost Rowana Atkinsona, prošedivělé skráně a jistá důstojnost ve tváři. Už po několika málo minutách jsme myslím všichni opustili představu, že vytáhne z kapsy místo dýmky svého medvídka. Přesto jsem z něj neměla pocit, že chce kopírovat své slavnější předchůdce. Pojal Maigreta po svém a udělal z něj Atkinsonova Maigreta. A to je dobře.

Za zmínku stojí i skvěle zasazená hudba, a herečtí kolegové, jejichž výběr byl opravdu dobrý.

Trochu jsem se obávala "pohřbu dabingem". Ale ani ten mne nezklamal. Zpočátku mi volba Karla Heřmánka přišla nezvyklá, ale čím víc jsem ho poslouchala, tím mi připadala víc než dobrá.

Za mě rozhodně 100%